9 Aralık 2009 Çarşamba

Sinopsis

Bir önceki toplantıda oluşan bazı soru işaretlerinin giderilmesi adına sinopsiste ufak bir kaç değişiklik yaptım. Hikayeyi en genel hatlarıyla açıklayabildiğimi düşünüyorum. Yazılanlar bir sinopsis yani özet olduğu için neyin nasıl gerçekleşeceğini ayrıntılarıyla sadece bu metinden çıkarmaya çalışmak anlamsız. Buradaki amaç "ne çekeceğiz?" 'in ayrıntısından önce "ne anlatacağız" 'ın genel halidir.
"nasıl anlatacağız" sorusunu yanıtlayan, olayları tamamen açıklığa kavuşturan hikayeleştirme aşamasının temelleri sinopsisde belirlendiği için sinopsis bizim için bir başlangıç noktası olacak. Bu nedenle geçen hafta konuşulanların verdiği ilk izleniminde yardımıyla (bence gayet faydalıydı) bu hafta sinopsis üzerine konuşup temel öğeleri kesinleştirmeliyiz. iki haftadır konuşuyor olmak ve bu hafta yine konuşacak olmamızın yanında ortaya atılmış bir hikaye metni olmaması ilerleme yaşanmadığı izlenimini yaratabilir ama bu bence kesinlikle yanlış. Bizde bir film çekme isteği uyandıracak asıl öğe olan hikaye ve senaryonun oluşumu ve projenin kişiselleşmemesi için, temelde bir fikir birliği ve kesinlik olması bence şart. Buda bence en başta yani sinopsiste sağlanabilecek birşey.
Son olarak; herkes bu yazılanları okumalı ve bu hafta herkes sırayla görüşünü belirtmeli. ve görüşler oldukça içten ve acımasız olmalı. (kişisel zevk, tarz, görüş vb. olmaktan çok mantığa dayalı olması kaydıyla). Bir önceki projede gerçekleşen sessizliğin bu projede tekrar etmemesi gerek)




" İÇ " Sinopsis

(Sinopsiste bahsi geçen orman tanrılaştırılmış doğayı, sandık insan belleğini, genç adamsa insanı temsil etmektedir. Olaylar tamamen soyut bir düzlemde gerçekleşmektedir.)

"X" tüm anılarını bir sandıkla ardından sürükleyen genç bir insandır. Geçmişini saklayan sandık zamanla kopamayacağı bir parçası haline gelmiştir. Yıllar eskiyip genç adam büyüdükçe mutlu anıları, acı ve hüzünlü anıların arasında kaybolup gider. Sandık zamanla büyür ve ağırlaşır. Tüm ağırlığın merkezindeyse yüzleşemediği en büyük acısı yer almaktadır. Peşini bırakmayan yükünü hafifletebilmesinin tek yoluysa sandığın açılıp anıların tekrar gerçekliğe kavuşmasıdır. Bu sayede genç adam korkusuyla yüzleşebilecektir.

Sandığı açabilecek tek anahtarsa mavi ormanda gizli bir odada saklıdır. Ancak genç adamın anahtara giden yolu bulabilmesi mavi ormana bağlıdır. Ormanın odaya ve anahtara giden yolu göstermesi için, genç adamın etrafını saran doğa ile özdeşleşip büyük bir değişim geçirmesi gerekir. İnatçı ormanın kudreti ve anılarının ağırlığı karşısında oldukça yıpranan genç adam sonunda gizli odaya ulaşmayı başaracaktır.

Genç adamın gizli odaya ulaşmasıyla, ormandaki zorlu arayışı içsel bir yolculuğa dönüşür. Anıları arasında gerçekleştireceği bu yolculukta ona eşlik edecek rehber ile ilk kez bu odada karşılaşacaktır . Rehber anahtarı sunar ve sandık açılır. Genç adam kendini unutamadığı en eski ve en acı anısının içinde bulur. Çocukluğuna dönen genç adam başından geçen olayları tüm gerçekliğiyle tekrar yaşarak, korkusunun merkezine doğru ilerler. Kaynağa ulaştığındaysa rehberi zamanı durdurarak; genç adama yaşananlara daha farklı bakabilme şansı tanır ve genç adam en büyük korkusuyla yüzleşir.

Yolculuğun sonunda tekrar ormanda uyanan genç adam peşinde sürüklediği bir sandık olmadan yolculuğa devam eder. Sandıksız genç adam artık farklı biri olacaktır.

7 Aralık 2009 Pazartesi

tartışalım...

sayın alternatiffilm atölyelliler;
bu perşembe günü yapacağımız toplantıda ayhan ve umut olamıyacağı için bu toplantıda proje sahibi muratın karar vereceği şekilde,umutun da en azından projeden çok fazla uzak kalmaması için,muratın belirleyeceği ve projesini destekleyeceğini düşündüğü bir film izlemeyi tartışmaya açıyorum arkadaşlar. Herkes düşüncesini söylesin. Son karar proje sahibi muratın olucaktır. İsterse projeye devam ederiz.

Ayrıca şöyle bir durumu da gözardı etmeyelim, ayhan uzun süre yok ve umut da iki hafta olmıcak sanırım,bu da projenin iki hafta sarkması demek,bunu da değerlendirelim..söz milletin..